Patiëntenplatform Zeldzame Kankers
Campagneleider Week van de Zeldzame Kankers 2022: schrijven campagneplan, uitvoerende werkzaamheden, coördineren van de content, maken van de video’s, organiseren Facebooklive-event.
Als communicatieadviseur "regisseer" ik graag interne of externe communicatietrajecten. Mijn kracht is dat ik snel creatieve oplossingen bedenk en met een hands-on mentaliteit aan de slag ga.
Ik denk graag mee, vul aan en ontwikkel middelen. Wie moeten we bereiken? Welke kanalen gebruikt de doelgroep? Hoe zorgen we dat de boodschap juist en helder overkomt? Zowel online als offline. Welke content hoort daarbij? Mijn journalistieke achtergrond is hierbij een voordeel, omdat ik weet hoe je een boodschap overbrengt. Van persbericht tot compleet traject; ik regisseer het graag!
Goed communiceren is het verschil tussen groei of stilstand. Om je van het beste advies te voorzien, is het nodig om de achterliggende vraag glashelder te hebben. Die vraag zet ik graag om in een communicatieplan met een doelgerichte boodschap en de bijbehorende communicatiemiddelen. Deze moeten elkaar aanvullen en versterken, of je nu intern of extern je boodschap over wilt brengen.
© ABC communicatie & mediaproducties
Delen mag!
"Anita verstaat de kunst om met plezier en vrijheid een uitstekend resultaat te boeken. Ze is zakelijk waar nodig maar altijd persoonlijk, met een gezonde dosis humor en relativering. Die combinatie kom je zelden tegen en dat maakt haar uniek".
"Ik heb de dienstverlening van en de samenwerking met Anita als zeer prettig ervaren. Ze is enthousiast, betrokken en creatief. Ze is een ervaren specialist met een brede kijk op het gebied van communicatie. Haar aanpak is gericht op de organisatie en daarbij vooral op de patiënten/cliënten en verwijzers. Zo was Anita nauw betrokken bij het project ‘gastvrijheid’ en activiteiten in het kader van relatiebeheer met onze verwijzers. De samenwerking kenmerkte zich door proactief meedenken, het komen met creatieve oplossingen en korte lijnen."
Campagneleider Week van de Zeldzame Kankers 2022: schrijven campagneplan, uitvoerende werkzaamheden, coördineren van de content, maken van de video’s, organiseren Facebooklive-event.
BEIT staat voor Bouw En Installatie Talenten. BEIT begon als traineeship gericht op mbo-niveau. Later is het een onderdeel van het onderwijsaanbod van Windesheim en Deltion geworden. Het gaat om een unieke samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven. Achterliggende gedachte is om jongeren meer en beter te binden aan de regio Zwolle. Samen met Kruse Beeldende Communicatie heb ik voor dit project de communicatie verzorgd.
Communicatieadviseur; interne en externe communicatie voor Noord- en Oost-Nederland (NON). Voor een aantal uur per week verzorgde ik de communicatie van verschillende projecten (verhuizingen, invoering van e-Health, beeldschermen in de wachtkamer, enz.). Ik adviseerde, maakte communicatieplannen en verzorgde content (onder andere diverse folders) en ik begeleidde het webteam van NON.
PR van diverse activiteiten. Onder andere van een groots benefietfestival met veel artiesten. Alle activiteiten waren erop gericht om zoveel mogelijk mensen te bereiken en geld op te halen. Awareness was een belangrijk punt.
Diverse campagnes en adviestrajecten. Onder andere communicatie van het project ZorgSaam (nu sociale wijkteams). En voor het project “vroegsignalering huiselijk geweld”, bedoeld om in een zo vroeg mogelijk stadium geweld thuis te voorkomen. Ook het jaaroverzicht 2009 heb ik geschreven en ik heb een nieuw team communicatief ondersteund (FormulierenBrigade).
Een kwetsbare doelgroep moest verhuizen. Hiervoor heb ik een communicatieplan geschreven en tevens de werkzaamheden uitgevoerd. Het ging om doelgroepen als de bewoners, familie en naasten, medewerkers van de afdeling en medewerkers algemeen, de cliëntenraad, OR en de vrijwilligers.
Ik ben projectleider geweest van de eerste website voor CJG Zwolle (Centrum Jeugd en Gezin). Vanaf de keuze van de leverancier tot aan het vullen en inrichten van de website.
Zwolse Poort is een voorloper van Dimence. Er was bij Zwolse Poort geen communicatiebeleid, hier heb ik de basis voor gelegd. Verder had ik een adviserende rol naar directie en Raad van Bestuur. Ik schreef communicatieplannen, folders en persberichten. Ik was de eindredacteur van het personeelsblad, en schreef ook artikelen voor dit blad. Ik onderhield contacten met de pers, verzorgde de website en was het aanspreekpunt voor alle collega’s met betrekking tot de interne communicatie.
Vanaf het bos verhuisde voormalig Zwolse Poort naar drie nieuwbouwpanden in de stad, Zwolle. Dit grootse traject heb ik zowel qua interne- als extrene communicatie begeleid. Doelgroepen als cliënten (klinisch en ambulant), medewerkers, aankomende buren, samenwerkingspartners, enzovoort moesten allemaal geïnformeerd en betrokken worden.
Verder heb ik ook allerlei projecten mogen doen. Bijvoorbeeld USER. Alle behandelaren moesten met een nieuw registratiesysteem gaan werken: USER. Dit betekende een grote interne verandering. Ik heb dit traject communicatief ondersteund.
En intern, maar vooral extern heb ik de PR gedaan voor "De Rode Loper". Dit was een grootscheepse open dag om iedereen kennis te laten maken met Dimence. Een geslaagde dag!
Verzorgen van de externe communicatie zoals content voor website, digitale nieuwsbrief en persberichten.
Als interim communicatieadviseur heb ik content verzorgd voor intranet en de website.
Ik heb meegedacht over de communicatie in de eerste jaren van haar bestaan. Ik heb ook veel (maandelijkse) nieuwsbrieven voor Droom van Zwolle geschreven.
BEELD was het glossy magazine van de kunst en cultuurcampagne Beeld van Overijssel. Voor dit magazine heb ik achtergrondartikelen geschreven.
Voor deze glossy van regio Zwolle heb ik mooie interviews mogen houden en hier lange achtergrondartikelen voor geschreven.
Communicatiebureau Comma verzorgde de eindredactie van De Ondernemer, een bijlage van De Stentor. Hier heb ik veel artikelen voor geschreven.
"Kleine groep is prettig. Oefenen, het zelf doen, is heel leerzaam.”
“Vooral het oefenen, het terug zien op video vond ik zeer waardevol.”
Sinds 2003 trotse eigenaar van ABC communicatie & mediaproducties en de ABC video-academie. Daarvoor verslaggever, presentator en redacteur bij diverse televisie-omroepen. Bekijk mijn LinkedIn als je meer wilt weten!
Nieuwsgierig naar meer? Bezoek mijn YouTube kanaal en ontdek meer filmpjes!
En ik heb een speciale vlogpagina voor de ABC video-academie!
Anita Janssen
Zwarteweg 114
8017 AZ, Zwolle
06 49 01 08 04
info@abcproducties.nl